8 marca 2017 3 min na przeczytanie
Wiedz, za co płacisz, czyli kampania reklamowa na facebooku
Porady : Facebook, Przedsiębiorcza zajawkowiczka, Reklama / Marketing
W niektórych sytuacjach zasadne jest korzystanie z odpłatnych form promocji naszej strony. Sprawdza się to zwłaszcza na początku, kiedy chcemy jak najwięcej ludzi poinformować o naszym produkcie lub usłudze. Warto pamiętać, że płatną kampanię reklamową należy dobrze zaplanować: określić dokładnie grupę docelową, opracować harmonogram kampanii (czas wyświetlanej reklamy), zdecydować ile środków przeznaczamy na ten typ promocji. Oto kilka wskazówek i narzędzi pomocniczych.
1. Statystyka grup odbiorców
Sukces biznesowy zależy od tego, ile wiemy o naszych potencjalnych klientach. To właśnie do tej grupy będziemy próbowali dotrzeć promując nasze produkty lub usługi. Warto określić następujące cechy naszych klientów: wiek, płeć , miejsce zamieszkania, wykształcenie, status rodzinny i zawodowy, dochód, zainteresowania, sposób spędzania czasu wolnego, hobby, osobowość i wszystko inne, co tylko wpadnie nam do głowy. Facebook umożliwia analizę statystyk grup odbiorców na tej stronie. Jest to prawdziwa skarbnica informacji o tym, kto przegląda nasz fanpage lub profil.
2. Niestandardowe podejście
Warto pamiętać, że żyjemy w świecie reklamy. Musimy więc się wyróżnić. W jaki sposób – to już kwestia naszej kreatywności. Można na przykład zareklamować nie produkt, a konkurs z nagrodami, którego wymogiem jest polubienie naszej strony i udostępnienie fanpage’a dalej. Z niesztampowymi rozwiązaniami jest niestety tak, że nie ma na nie sposobu. Sam próbuj, weryfikuj i wyciągaj wnioski.
3. Trzymaj się obranego kursu
Jeżeli zdecydujesz się na kampanię promocyjną – daj jej min. 3 doby. Nie zmieniaj strategii pod wpływem impulsu i okaż cierpliwość. Efekty będą lub nie, tego nikt nie przewidzi, ale dzięki niezbaczaniu z kursu jest możliwość oceny efektywności naszych działań.
4. Wiedz za co płacisz
Istnieje kilka sposobów naliczania środków za kampanie reklamowe. Facebook ustawia automatycznie pobieranie środków za wyświetlanie reklamy. Zdecydowanie bardziej korzystna jest opcja „polubienie strony”.
5. Power Editor
Power Editor to narzędzie, które umożliwia zarządzanie kompaniami reklamowymi. Pomaga ono stworzyć grupy docelowe. Warto określić kilka różnorodnych grup. Bardzo cenną opcją jest również ukierunkowanie promocji na inne fanpage (targetowanie). Przykładowo, jeżeli chcesz zareklamować bieliznę termiczną warto swoją reklamę umieścić na fanpage’u biegaczy, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani naszym produktem.
6. Power Editor
Warto wiedzieć za co się płaci i jak dana grupa docelowa reaguje na naszą kampanię reklamową. Informacje można uzyskać w zakładce „Menedżer reklam” znajdującej się w menu Facebooka po lewej stronie. Tam można znaleźć interesujące nas statystyki. A te najważniejsze to zasięg i koszt.
7. Google Analitics
Google Analitics to darmowe narzędzie najpopularniejszej przeglądarki, które dostarcza zestawienia liczbowe i statystyki dotyczące m. in. takich zagadnień jak: w jaki sposób internauta dotarł na twoją stronę (Organic Search – wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Paid Search – wejścia z płatnych wyników wyszukiwania. Direct – bezpośrednie wejścia na stronę internetową, Social – wejścia z portali społecznościowych) oraz co użytkownik robił na twojej stronie, ile czasu na niej spędził itp.
A kiedy nie robić kampanii reklamowej? O ile w sytuacji, kiedy chcemy zwiększyć popularność fanpage’a odpłatna reklama ma znaczenie i może przynieść zadowalające efekty, o tyle w budowaniu więzi z klientami bazujących na zaufaniu nie wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. O wiele skuteczniejszą taktyką jest tutaj „dawanie się poznać” Zapraszam do artykułu na ten temat – Daj się poznać, czyli słów kilka, jak prowadzić fanpage.
<$> AG